B23 Plaatjes en praatjes; Graphic novels in de mvt-les voor de leesschuwe leerling

Jasmijn Bloemert

Rijksuniversiteit Groningen

Het medium waar taal letterlijk in beeld komt is de graphic novel. Een krachtig medium
dat leesschuwe leerlingen kan verleiden tot het maken van bewuste en plezierige
leeskilometers. Maar waar moet je beginnen? Hoe doceer je een graphic novel in de
mvt-les? Hoe kun je een graphic novel inzetten om de taalontwikkeling van je leerlingen
te bevorderen, ze te laten nadenken over taalbewustzijn en ze te prikkelen met
vragen over interculturele kwesties? Aan de hand van veel praktische opdrachten voor
verschillende niveaus gaan we bovenstaande vragen te lijf zodat je uiteindelijk precies
weet waar je moet beginnen.

 

Doelgroep(en) workshop

Duits
Engels
Frans
Spaans

De workshop is geschikt voor docenten werkzaam in

VMBO
HAVO
VWO
Gymnasium
VAVO
MBO
WO

De voertaal in de workshop is

Nederlands

Werkvorm
Workshop

Is Bring Your Own Device van toepassing op uw workshop?  Nee